Amerika İç Giyim Pazarı
13,94 milyar ABD doları olduğu tahmin edilen Amerika iç giyim pazar büyüklüğünün, yıllık %4,29 bileşik büyüme oranı ile, 2029 yılına kadar 17,20 milyar ABD dolarına ulaşması beklenmektedir.
Günümüzde iç çamaşırı geleneksel iç çamaşırlarının ötesine geçerek modanın ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir.
Amerika iç giyim pazarı giderek artan bir hızla büyüyor ve büyüme aşaması da yüksek olarak tanımlanıyor.
Parçalı ve yoğun bir rekabete sahip olan Amerika iç giyim pazarında çok sayıda yerel ve uluslararası oyuncu rekabet etmektedir. Ülkedeki nüfusun çeşitliliği, iç çamaşırı üreticilerini farklı stil, beden ve vücut tiplerine göre müşterilerin beklentilerine uygun geniş ürün yelpazesi sunmaya teşvik ediyor.
İç çamaşırının özel olarak tercih edilen ve benzer kategorideki başka bir ürün alternatifiyle değiştirilemeyen iç giyim ürünü olması nedeniyle ikame tehdidi düşük düzeydedir. İç giyim konusunda tüketiciler tercihlerini orijinal ve kaliteli ürünlerden yana kullanmaktadır.
Ülkedeki kadın gelirinin artması, iç giyimdeki uyum farkındalığının gelişmesi ve Y kuşağının artan nüfusu, pazarın büyüme faktörlerinden bazılarıdır.
Üreticilerin günün saatleri ve mevsimler için sunduğu seçkin ürün yelpazesi de iç giyime olan hayranlığı ve satışların artmasına katkı sağlayan unsurlar arasındadır
Tek parça ve dikişsiz iç giyim ürünlerine yönelik artan talep, pazarın daha hızlı büyümesine yardımcı olurken, bu ürünlerin sağladığı doğal görünüm, çoğu müşteri tarafından da beğeniliyor.
Amerika’daki iç giyim pazarının kilit oyuncuları, büyük beden iç çamaşırı pazarındaki büyük pazarı yakalamak için Ar-Ge çalışmalarına yatırım yapıyor. Bu yönün önümüzdeki yıllarda ABD iç çamaşırı pazarı için yeni pazar fırsatları geliştirmesi bekleniyor.
ABD'deki külot pazarı, 2023 yılında iç giyimde %57,8'lik gelir payına sahip oldu ve gelir yaratma açısından lider konumunu sürdürmesi bekleniyor. Amerika pazarında faaliyet gösteren firmalar, yüksek kesim, dekolte, yenilikçi ve erkek çocuk şortları gibi müşterilerin tercih ettiği farklı tarzlarda da ürünler tasarlamaktadır. Çekici renkler ve tasarım, satın alma noktasında cazip tekliflerle birleşiyor. Konfor ve işlevsel faydalar, külotların özellikle günlük eşya olarak gören kadınlarda artan popülaritesinin ardındaki temel nedenlerdir.
Online dağıtım kanalları; sektörün salgın sırasında hayatta kalmasına yardımcı oldu. İç çamaşırların online kanallar aracılığıyla kolay bulunabilirliği ve sağlanan gelişmiş teslimat sistemi, web siteleri tarafından sağlanan kusursuz alışveriş deneyimleri Amerika iç giyim pazarının önümüzdeki yıllarda online kanallar üzerinde büyüyeceğini göstermektedir.
2023 yılında Amerika’daki iç giyim satışlarının yaklaşık %68’i, mağazalar, zincir mağazalar ve iç giyim dükkanları üzerinden gerçekleşirken, satışların yaklaşık %30’u online kanallar üzerinden gerçekleşmiştir. Tüketiciler, kişisel alışveriş deneyimleri, ürüne anında sahip olma, kumaş ve ürünü inceleyip seçebilme gibi birçok fayda sağlama nedeniyle satın alma tercihlerini çoğunlukla mağazalar ve iç giyim dükkanları üzerinden yapmaktadır.
Amerika’daki online iç giyim pazarının yıllık %7,5'lik bileşik büyüme oranı ile 2027 yılında %42,5 seviyesine çıkması bekleniyor.
New York İç Giyim Fuarı: Curve New York